Korte terugkoppeling vanuit Cusco

14 maart 2020 - Cusco, Peru

Lieve mensen, Gisteren zijn we via de trein naar Machu Picchu gegaan. De ontwakende berg met Incaruines bij optrekkende mist is onbeschrijflijk. Daarom houd ik het even bij de laatste foto's. Toch kon ik er niet voluit van genieten en is ondanks alle schoonheid hier het wereldnieuws (Corornavirus) niet aan ons voorbij gegaan. Zo zijn alle vluchten via Italie geschrapt en is het nog maar de vraag wanneer en hoe wij straks naar huis komen. Alitalia is niet bereikbaar, we hebben nog geen alternatief en hebben vast voorzichtig contact opgenomen met onze reisverzekering. Het liefst zouden wij 21 maart met Joke en kids vanuit Lima direct naar Amsterdam mee vliegen, maar die vlucht zit al vol en alle andere rechtstreekse vluchten zijn inmiddels drie keer zo duur. Morgen doen we maar weer een belrondje naar Alitalia, KLM, de alarmcentrale en mogelijk de ambassade. Wij hebben medeleiden met alle getroffenen en thuisblijvers. De wereld staat op zijn kop. Ook Diana's gestolen telefoon draagt niet bij aan de feestvreugde, al is dat maar materie en oplosbaar. Al met al gaan we morgen voor drie dagen naar de Amazone en daar verheugen wij ons op. Daar zullen wij ws. niet online zijn. Wordt vervolgd, ciao!