Eerste dag in San Telmo

5 februari 2020 - Buenos Aires, Argentinië

Na een nachtvlucht van 14 uur vanuit Rome met veel te krappe stoelen, landen wij die dinsdagochtend vroeg op Buenos Aires (EZE). Er staat een flinke rij bij de douane en daarna pluk ik snel de rugzakken van de band. In de hal staat iemand met een bord met "Erkens" ons al op te wachten; best luxe natuurlijk. Ons hotel bevindt zich in het centrum in de wijk San Telmo. We zijn nog te vroeg, onze kamer is nog niet klaar. Aan de overkant nuttigen wij onze eerste cappuccino en krijgen een mapje en nog wat laatste instructies van onze reisagent. Daarna snel douchen en omkleden want het is hier zo'n 35 graden! We lopen vanuit ons hotel al snel op de Plaza de Mayo (Meiplein) ook wel bekend van de "dwaze moeders". Ze zijn er nu echter niet. Wel een prachtige kathedraal met mausoleum van San Martin, de grote bevrijder en een roze regeringspaleis. Heel indrukwekkend allemaal. Verder veel verkeer, zwartgele taxi's en groene palmen tegen een strakblauwe lucht. Veel Europees aandoende barokke gebouwen, wat mij erg aan Spanje doet denken, maar dan veel verder weg. In een authentieke kroeg in een oude passage nuttig ik mijn eerste biertje. Veel Argentijnen komen hier lunchen, heel relaxed allemaal. We sluiten af met pasta om de hoek, kunnen vervolgens het hotel niet meer vinden, maar ploffen later toch nog vroeg op bed; de nachtvlucht en vier uur tijdverschil zit ons nog behoorlijk in de benen. Het bed slaapt dan ook prima. Een mooie start van een nog lange en vast boeiende reis. Tot volgende week, waarschijnlijk vanuit Patagonie. Hug, Hans.

1. Herbie:
    6 februari 2020
    Fijn dat jullie save and sound gearriveerd zijn. De start klinkt al goed en ik ben er van overtuigd dat jullie een mooie reis voor de boeg hebben. Geniet er van en - al eerder gezegd- wees vooral daar. Hier gaat alles "gewoon" door! Jullie vriendje Herbert
  2. Brigitte Buitenhuis:
    6 februari 2020
    Wat een mooi begin van jullie reis, nu al leuk om te lezen en maakt nieuwsgierig naar jullie komende avonturen, geniet maar lekker daar
  3. Mimoun Himmit:
    6 februari 2020
    Lekker hoor hadi! Is het trouwens maar 4uur tijdsverschil? Want hier hebben wij al 5uur verschil en Argentinië ligt nog verder naar het westen... Anyway, de kop is eraf. Enjoy!!!
  4. Hans:
    6 februari 2020
    Klopt echt hoor die 4 uur. Maar we zijn nu wel dichter bij elkaar. Lima, onze volgende bestemming is 6 uur en ligt in lijn met New York. Dankjewel!
  5. Pieter le Rütte:
    7 februari 2020
    Reisverhaal is binnengekomen, zij het in de spambox ;) Mooi om mee te lezen met jullie. Ben benieuwd hoe het verder gaat, enorm veel plezier! Pieter
  6. Richard:
    8 februari 2020
    Heel mooi relaas!
    Je hebt de dwaze moeders gemist, dat is dan wel weer jammer.
    Geniet ervan. Je bent in Argentinië!!
  7. Marianne:
    8 februari 2020
    Hi ! Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en leuk om de eerste ervaringen zo mee te lezen! Geniet van alle mooie dingen die jullie zien en vast nog gaan zien! Liefs Gies .
  8. Els Erkens:
    11 maart 2020
    Haha beetje laat kom ik er in!
    Had de mail niet gezien (in de spam), maar heb alle tijd om te lezen.
    Je neemt me meteen al mee Hans!